Velkommen i kirkens hus
4. oktober 2025 - kl. 1:39 - af Jeanette Wildenhoft
I en urolig tid er det godt at have et sted at finde ro. Et sådant sted er kirkens hus. Det er ikke bygget kun af stene – det er også bygget af ord og sammenhold. ”Her har tiden evighed” synger vi i kirken – det gælder i særdeleshed Sæby Kirke, hvor rummet, kalkmalerierne, munkestolene og meget andet minder os om den lange årrække vi har holdt kirke i Sæby – og så er der dagens friske blomster, lys, lysglobe og stemmer fra børn og voksne, der minder os om, at kirken er et levende hus – hvor vi også kan udfolde os med dagens behov.
Kirken er både til gudstjenester og til en stille bøn.
”Lad os finde ord, der bygger op, i stedet for at rive ned …
Lad din kærlighed være det kompas, der styrer vores skridt i dag”.
Lyder det i en nutidig bøn fra en sognepræst og i prædiken søndag formiddag forbinder præsten de evigt levende gamle tekster med vores dagligdag.
Vi beder og synger sammen, vi lytter og taler i kirken og til kirkekaffe, hver søndag kl. 10.00 – og på søndag den 5. oktober også til Rytmisk Gudstjeneste kl. 19.00.
Fredag d. 10. oktober kl. 10.00 er der Syngsammen-formiddag i Mariehuset, hvor alle er velkommen til en hyggelig sangformiddag med samvær og kaffebord.
Mandag den 6. oktober er der kaffe på kanden på Kirkegården og hver onsdag kl. 9.30 er der morgenandagt. Kom og gå en tur på den smukke kirkegård eller sæt dig ind i kirken en stund – her er der ro for byens travlhed.
Velkommen.
Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.




Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Velkommen i kirkens hus' til en bekendt