Varmeværk udvider forsyningsområde i det sydligste Sæby

Arkivfoto

Varmeværk udvider forsyningsområde i det sydligste Sæby

27. september 2023 - kl. 11:42 - af

Frederikshavn Kommune har offentliggjort en VVM-redegørelse vedr. et projekt, hvori Sæby Varmeværk ønsker at udvide forsyningsområdet ved Solsbæk Strand i det sydligste Sæby syd for Sadelmagervej og vest for Solsbækvej nær den nuværende bygrænse.

Området er et nyt udstykningsområde på ca. 50.000 m2. Der skal bl.a. etableres distributionsledningsnet i området med tilkobling ved Sadelmagervej.

Ud fra lokalplanen forventes der et årligt varmebehov på 516 MWh. Projektet vedrører varmeforsyning af 39 boliger og en storparcel. Der nedgraves 1000 m distributionsledning.

KS Holding Sæby, der står som udvikler, er indforstået med varmeværkets planer, som påbegyndes ultimo 2023. Der vil i driftsfasen ikke blive genereret spildevand, som skal ledes til rensningsanlæg. Der vil ikke være lugtgener i anlægsfasen eller i driftsfasen. Anlægsarbejdet vil primært komme til at foregå i dagtimerne.

Fjernvarmeledningsnettet lægges i det projekterede vejnet, som fremgår af lokalplanen.

Link, hvor der kan læses mere om planerne:

https://www.frederikshavn.dk/media/lsmbfaoe/26-10-23vvm-anmeldelse.pdf

Tekst: Per Rye

 

 

Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.

Kommentarer Kommentarer
Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Skriv en kommentar

Alle felter skal udfyldes, men din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort.

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Varmeværk udvider forsyningsområde i det sydligste Sæby' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2010-2025 SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

Cookie-indstillinger