Maler Mogens Hellum gæster Mandagsmagasinet
28. juni 2026 - kl. 13:25 - af Jeanette Wildenhoft
“Dagens podcast indeholder masser af humor og sjove anekdoter, og jeg selv havde næsten ondt i maven af at grine under og efter optagelsen”, dette beskriver mandagens podcast, Mandagsmagasinet.
Hovedperson denne gang er Mogens Hellum, som er søn af den velkendte kunstmaler fra Sæby – Basse Hellum.
Han har pensler, oliefarver og det gode humør med hjemmefra.
Mogens samler på lyse øjeblikke og er et positivt, livsglad menneske, som ikke kalder sig kunstner, men maler.
Desuden er han en god fortæller og god underholder, og han sørger altid for den gode stemning.
Mogens er også en kærlig ægtemand, far, bedstefar og oldefar.
“Mogens Hellum er ligeså farvestrålende, som hans billeder, og jeg er spændt på, om han også i dag bærer alpehue, eller det nogen kalder baskerhue, og om den sidder på skrå, som den plejer, og om han ligner en der lige er kommet hjem fra Montmartre”, lyder det forud for en hyggelig snak med den dygtige maler.
Trænger du til et godt grin og en portion livsglæde, så lyt med til mandagsmagasinet på FCMR 29. juni kl. 18.00.
Programmet er tilrettelagt og produceret af Gitte Hansen
Du kan lytte til udsendelsen i radioen
Frederikshavn 106,6 MHz
Østervrå 103,5 MHz
Sæby 97,4 MHz
Podcast www.fcmr.dk
Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.




Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Maler Mogens Hellum gæster Mandagsmagasinet' til en bekendt