Sæby Atletik SIK80 deltog i De Vestdanske Mesterskaber i Atletik i Randers
23. juni 2026 - kl. 1:28 - af Jeanette Wildenhoft
Sæby Atletik SIK80 var den 20.-21. juni repræsenteret ved De Vestdanske Mesterskaber i Atletik i Randers. Fra klubben deltog Nanna Risgaard Ravn, Clara Sort Pedersen, Oliver Sort Pedersen, Willas Mogensbæk, Mads Frahm og Donna Sørensen. Donna Sørensen deltog både som atlet og træner.
Ved mesterskabet vandt Nanna (12 årige) sølv i højdespring med 1,05 m.
Clara Sort Pedersen (12 årige) vandt guld i stangspring med 1,60 m.
Storebror Oliver Sort Pedersen (14 årige) fik en 5. plads i kuglestød med 7,38 m og dermed ny PR.
Mads Frahm (19 årig) vandt guld i længdespring med 6,24 m, bronze i 100 m i tiden 12.03 og bronze i 200 m. i tiden 24.11 ny pr.
Willas Mogensbæk (17 årig) vandt sølv i spydkast med 44,13 m.
DonnaSørensen (19 årige) stillede op i 100m hæk, men måtte desværre udgå under løbet.
Foråret i SIK80 har været særdeles travlt, da det i år på hjemmebane har stået på både Sæby Wind Challenge, Skole OL, World Company Sports Games og Nålestævne.
På udebane har klubben deltaget i Herning Games, Landsmesterskaberne i Odense og nu Vestdanske Mesterskaber i Randers. Derudover har Willas Mogensbæk deltaget i blandt andet Nordisk Mesterskab i Mangekamp.
Nu nærmer sommerferien sig, så på torsdag den 25. juni er der sommerferieafslutning med grillstævne og fejring af, at det er 40 år siden, klubhuset blev bygget ved fælles hjælp af daværende forældre i klubben.
Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.




Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Sæby Atletik SIK80 deltog i De Vestdanske Mesterskaber i Atletik i Randers' til en bekendt