Sommergader i Sæby
23. juni 2026 - kl. 11:58 - af Jeanette Wildenhoft
Sædvanen tro, er sidste del af Grønnegade samt indkørslen til Algade ved Sæby Museum i dag blevet omdannet til sommergader.
Det betyder, at det sommeren over ikke er muligt at køre eller parkere i Grønnegade fra Tvis Køkkener frem til Krystalgades afslutning. Dog kan parkeringspladsen ved Krystalgården samt ved Fru B stadig benyttes.
Dette gøres for at tilgodese de gående i midtbyen, som derved ubesværet kan færdes i og omkring Sæby Torv i sommermånederne.
Udover lukningen for trafik i Grønnegade, er indkørslen til Algade fra Søndergade ligeledes blevet lukket for bilkørsel.
Sommerplanerne for de centraltbeliggende gader vil være gældende til og med uge 34.
Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.




Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Sommergader i Sæby' til en bekendt