
Politikerne håber Hørby plejehjem kan sælges
22. juni 2026 - kl. 4:04 - af Jeanette Wildenhoft
Der var lagt op til, at det tidligere plejehjem i Nørregade i Hørby skulle rives ned. Men nu blæser der politiske vinde for i stedet at forsøge at sælge ejendommen.
En indstilling fra kommunens Center for Teknik og Miljø forud for et møde i Udvalget for Økonomi og Strategi lød på, at det tidligere plejehjem burde nedrives, og at nedrivningen kunne finansieres gennem en anlægsbevilling fra kommunens kassebeholdning på 1,2 mio. kr.
Men af referatet fra mødet fremgår det, at politikerne, ikke fulgte denne indstilling. I stedet blev det besluttet, at ejendommen udbydes til salg med en frist, der er fastsat frem til 1. oktober 2026 i pris og projekt. Såfremt ejendommen så ikke sælges inden da, igangsættes en nedrivningsproces umiddelbart efter.
Tekst: Per Rye
Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.




Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Politikerne håber Hørby plejehjem kan sælges' til en bekendt