Nedslidte dæk var årsagen til solouheld

Foto: Benny Wæhrens

Nedslidte dæk var årsagen til solouheld

14. august 2018 - kl. 13:06 - af

Når det har regnet og vejbanen er våd, er der risiko for dårligt vejgreb eller aquaplanning – især hvis dækkene ikke er ordentlige.

Dét fandt en 22-årig mand ud af, da han kørte på Sæbyvej og skulle dreje ind i rundkørslen ved Lyngdrupvej. Bilen drejede nemlig ikke, som den skulle, men fortsatte derimod direkte ind i et skilt.

Manden kom ikke noget til, men bilen sad godt fast. En undersøgelse af uheldet viste, at dækkene var for nedslidte til at være lovlige, og var derfor nok også skyld i det mistede greb.

Et dæk, der er slidt ned til 4mm, har faktisk kun 11% kontakt med en våd vejbane ved 125km/t. Minimum mønsterdybde skal være på 1.6mm, men FDM anbefaler, at dækket ikke blive slidt ned under 3mm. Læs mere her.

Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.

Kommentarer Kommentarer
Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Skriv en kommentar

Alle felter skal udfyldes, men din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort.

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Nedslidte dæk var årsagen til solouheld' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2010-2020 SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby. Vi benytter også tredjeparts statistik-software som anvender cookies, så vi løbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at læse avisen uden at der lagres cookies på din computer, så ved at fortsætte accepterer du automatisk.

ACCEPTER