
Bygma Sæby udvider og skærper konceptet
3. december 2014 - kl. 16:03 - af Henrik Christensen (web-redaktør)
Sæby og omegns håndværkere og gør-det-selv entusiaster kan allerede glæde sig over en endnu større trælast hos Bygma Sæby, og nu kan de også se frem til et nyt byggecenter.
Bygma har netop afsluttet en betydelig udvidelse af trælasten, der har tilføjet 3700 kvm ekstra lagerplads samt en ny 600 kvm. lagerhal, og nu står resten af forretningen for tur.
I næste uge påbegyndes det nye projekt, hvor håndværkerbutikken og byggemarkedet sammenlægges til et stort byggecenter, samtidig udvides butiksarealet med 350 kvm.
Direktør Jacob Møller forklarer om beslutningen: ”Det nye koncept betyder, at vi skærer unødvendige varer ud ad vores sortiment og i stedet koncentrerer os om vores grundforretning; at være et byggecenter for håndværkeren og den kvalitetsbevidste forbruger. Vi tror på, at vi ved at fokusere på vores spidskompetencer kan give både håndværkere og private en bedre og mere kompetent service. Så må vi lade nogle andre om at sælge Kinaværktøj, fuglekugler og lyskæder.”
Der har, i de senere år, været en tendens til at kunderne går udenom det billige værktøj og i stedet vælger at investere i holdbart, kvalitetsværktøj. Det er den tendens, der ligger til grund for, at Bygma Sæby nu har valgt at opdatere forretningen.
Det nye byggecenter vil tilbyde et større udvalg af professionelt værktøj, og en ny stor udstilling af køkkener, fliser og trægulve.
”Vi er gode til byggeprojekter, kvalitetsprodukter og professionel rådgivning, og det er hvad vi vil lægge vægt på fremover” udtaler Jacob Møller yderligere.
Ombygningen forventes at være overstået i marts 2015, herefter vil Bygma Sæby råde over 4000 kvm trælast og 1400 kvm byggecenter.
6 kommentarer til “Bygma Sæby udvider og skærper konceptet” under annoncerne.
Uha det kunne blive skønt 🙂
Hvis man så samtidig sætter noget personale ind i butikken der ved hva de har med at gøre, og som endda måske også kan smile lidt så vil det blive en kanon butik.
Du siger det jeg og nok også mange andre tænker. Man har fået så mange dårlige oplevelser mht. service hos Bygma Sæby i deres byggemarkedet.. Jeg har prøvet flere gange, at hvis man ikke kan finde det man mangler, og spørger personalet ved kassen, som er de eneste der er til stede, at det ved de ikke hvor er. At tilkalde nogen som ved det, kan man ikke finde ud af. Jeg har endda prøvet et år op til jul, hvor vi skulle have et gavekort. Dem vidste ekspedienten sørme ikke lige hvor var lagt hen. Når man går ud, har man den opfattelse, at de er der i hvert ifald ikke for os kunder. Så lad os bare få Jem & Fix til sæby. Det kunne måske skærpe servicen i butikken. Så skal vi heller ikke køre så langt, når man går igen, med uforrettet sag. 🙂 Det er mig en gåde at de lukker Frederikshavn. Der var servicen nemlig en helt anden.
Jeg har ikke oplevet nogen form for service der, og er kommet i tvivl om de overhovedet vil sælge noget til private!
Jeg har hørt,at det er ham chefen inde fra deres håndværkerbutik (Peter Bøg), som skal være ny chef derinde. Han er ihvertfald serviceminded og ved alt om tingene og altid klar på en handel. Så lad os se om det ikke højner niveauet.
Jeg forstår slet ikke den kritik, Bygma bliver udsat for her. Jeg har handlet i Bygma i flere år. Jeg har altid oplevet en fantastisk service fra medarbejderne. Altid positive og smilende.
Så er du en af de heldige Poul 🙂 jeg har talt med mange der virkelig har været træt af at jem og fix ikke er kommet til sæby, fordi mange vælger faktisk at køre udenbys hvis de skal have fat i noget, som man ellers kunne have købt i bygma.
Der imod håndværker afdelinger i bygma for stor ros, og der er jeg også selv altid blevet taget godt imod. Problemet ligger ved personalet i butikken.