Mystery Shoppere sætter spot på serviceniveauet

Mystery Shoppere sætter spot på serviceniveauet

22. november 2014 - kl. 0:21 - af

IMG_5643Videncenter for Kystturisme har for nyligt udsendt en stor Mystery Shopper analyse af 25 udvalgte danske feriebyer heriblandt Skagen, Frederikshavn og Sæby. Analysen giver et unikt billede af, hvordan turister oplever service og kvalitet, når de er på besøg. Og resultaterne giver stof til eftertanke.

Videncenter for Kystturisme har sammen med konsulentfirmaet Shoptimizer netop udsendt en dugfrisk Mystery Shopper analyse for 25 udvalgte danske feriebyer. Her kan man blandt andet se, hvordan turisterne i Skagen, Frederikshavn og Sæby oplever serviceniveauet i vores detailhandel, spisesteder, turistkontorer samt på museer og ved attraktioner.

Testholdet fra Shoptimizer har ved hjælp af diskrete besøg som almindelig turist rapporteret deres oplevelser fra syv individuelle besøg i hver by. På denne måde kunne man se, om serviceoplevelsen ændrede sig i perioden fra forsommeren til sensommeren. Får man eksempelvis bedre service i højsæsonen eller uden for højsæsonen? Og er man god nok til salg og til at fortælle kunden om lokale seværdigheder eller oplevelser?

I den samlede landsanalyse har man listet de 25 feriebyer alt efter den pointscore de har opnået ved Mystery Shopper besøgene. På den samlede topliste ligger Frederikshavn på en flot 6. plads med 81,7 point ud af 100. Sæby ligger på en 11. plads med 79,4 points og Skagen på en 18. plads med 75,8 points.

Score

 

 

 

 

Udsvingene kan synes overraskende og den samlede oversigt viser, at der bestemt kan arbejdes med serviceniveauet i hele Frederikshavn kommune. Med det for øje vil Turisthus Nord i samarbejde med FREDERIK Handels- og Virksomhedsforening og Sæby Handelstandsforening derfor invitere til et inspirerende møde i starten af det nye år. Her vil Jacob K. Larsen fra Videncenter for Kystturisme fortælle nærmere om Mystery Shopper Analysen og om de anbefalinger, man er nået frem til.

På mødet vil man også præsentere muligheden for at lave et skræddersyet kursusforløb i bedre service og værtskab. Målsætningen er at give verdens bedste service hver dag året rundt, så får vi endnu flere glade gæster og hermed også en større omsætning i hele Frederikshavn Kommune.

Se den samlede rapport her:

http://www.ckt.dk/app/webroot/uploads/Analyser/Mysteryshopping/Mystery_Shopping_hovedrapport_2014.pdf

Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.

Kommentarer Kommentarer
Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Skriv en kommentar

Alle felter skal udfyldes, men din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort.

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Mystery Shoppere sætter spot på serviceniveauet' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2010-2020 SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby. Vi benytter også tredjeparts statistik-software som anvender cookies, så vi løbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at læse avisen uden at der lagres cookies på din computer, så ved at fortsætte accepterer du automatisk.

ACCEPTER