
Toppen af Danmarks feriemagasin 2014 er på gaden
31. januar 2014 - kl. 12:38 - af Henrik Christensen
Regeringen har netop offentliggjort sin vækststrategi for turismen i Danmark, og har udpeget 3 særlige fokusområder. “Det ene er kystturismen – vestkysten fra Tønder til Skagen – og man kan roligt sige, at det fokusområde ligger vores hjerte nær i Toppen af Danmark, og for øvrigt altid har gjort det!”, siger Børge Søndergård, turistchef i Hjørring og formand for Toppens arbejdsgruppe med feriemagasiner.
Netop nu er årets feriemagasin 2014 på vej ud til turistbureauerne i hele Danmark, til turisterhvervet i Nordjylland og til vores kontakter i Sydnorge, Vestsverige og Nordtyskland, og det fortæller om alle de dejlige ting, man kan opleve ved kysterne og inde i baglandet.
Gennem de senere år er magasinet mere og mere drejet hen imod et livsstilsmagasin, som skal inspirere ved spændende artikler og gode fotos. Konkurrencen om gæsternes gunst er stor, og det gælder om at “sælge” stemninger, følelser, varme, samhørighed, oplevelser og autentisitet.
I årets magasin finder man derfor artikler om landskabet “Hvad vinden har skabt”, om oplevelser på gåben, cykel og til hest, bl.a. det nye hærvejsstykke, som indvies i maj og de spændende arrangementer hen over året. Hvert lokalområde har fået et dobbeltopslag mod tidligere kun én side. På den måde synliggøres de meget bedre med fotos og tekst. Der er også et foto af lokalbrochuren, og oplysninger om, hvor man kan skaffe flere oplysninger.
Flere og flere interesserer sig for at fotografere, både for egen skyld, men også for at dele oplevelser på f.eks. Facebook og Instagram. “Derfor har vi år også en side om at gå på fotosafari i Lysets Land med 6 gode råd til at lave bedre feriebilleder. Vi håber at rigtig mange vil dele deres feriebilleder fra Toppen af Danmark”, siger Børge Søndergård.
Selvfølgelig indeholder magasinet også artikler om aktivitetsmuligheder, kunst, kultur og museer, hvor man spiser de spændende råvarer, overnatningsmuligheder og transport. Aktiviteter, kunst og museer samt spiseguide udkommer også som tre temaguider i disse dage, og kompletterer således den hvervende og guidende magasinvirksomhed.
Feriemagasinet “Toppen af Danmark” udkommer i 110.000 eksemplarer på dansk, engelsk og tysk.
“Jeg ved godt, at nogen mener, at trykte magasiner er fortid, nu vi har Internettet. Toppen af Danmark er også vildt aktive på Internettet, men vi kan konstatere, at alle vores 100.000 feriemagasiner fra sidste år var revet væk, da vi nåede efterårsferien! Så vi holder fast i magasinerne, så længe erhvervet og turisterne bakker op”, slutter Børge Søndergård.
Link til bladrekatalog: http://www.e-pages.dk/
Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Toppen af Danmarks feriemagasin 2014 er på gaden' til en bekendt