
Ambitiøs og dedikeret leder til botilbud i Sæby
13. december 2022 - kl. 6:09 - af Henrik Christensen (web-redaktør)
Er du optaget af pædagogfaglig ledelse, faglig udvikling, og det gode og selvstændige liv for voksne udviklingshæmmede? – og kan du lave en økonomisk styring, der gør, at du overholder dit budget, så er dette måske en meningsfuld stilling for dig.
Bofællesskaberne i Sæby, BOF Syd, består af to enheder med tilsammen 16 pladser til beboere med varigt nedsat fysisk- og psykisk funktionsniveau. Beboerne har brug for vejledning og støtte til at kunne klare sig personligt, praktisk og socialt. Funktionsniveauet varierer meget og indsatsen tilrettelægges med udgangspunkt i den enkeltes behov.
Du vil som leder af BOF Syd varetage den fulde drift af enheden, og du vil således få ansvar for økonomi, personale, sikkerhed, faglighed og udvikling af enhederne. Du skal sikre en helhedsorienteret indsats for beboerne, og sikre fokus på kerneopgaven og på, hvorvidt indsatsen skaber den tilsigtede effekt for beboerne. Til at sikre kvalitet i indsatsen er det dit ansvar, at rekruttere medarbejderne med de rette kompetencer samt sikre den rette sammensætning af ressourcer.
Vi søger derfor en dedikeret leder, som naturligt ønsker at tage udgangspunkt i beboernes behov, sikre stabil daglig drift og udvikling af botilbuddet.
Du har høj faglighed og er god til at sætte rammer
Dine kompetencer er ledelseserfaring og kendskab til økonomi ved drift af døgntilbud, da dette er afgørende for din succes. Bofællesskaberne har løbende behov for en økonomisk tilpasning, og indkøring af flere faglige tiltag. Dette kalder på dine lederevner til fastholdelse og rammesætning af botilbuddets økonomi og faglighed i en personalegruppe på ca. 15 personer inden for primært det pædagogiske område. Som nærværende leder finder du det naturligt, at personalet også ser dig, når de har morgen, aften- natte- eller weekendvagt, så du skal tilrettelægge din arbejdstid samtidig med aftenvagten to hverdage om ugen.
Du får som leder ansvar for eget MED-udvalg og Arbejdsmiljøgruppe.
Vi leder efter dig, der;
har en pædagogisk eller anden relevant uddannelse på minimum bachelorniveau
har ledelsesmæssig erfaring og gerne en lederuddannelse
har flair og interesse for økonomi, da der er krav om budgetoverholdelse
er strategisk tænkende, struktureret og velovervejet
har gode kommunikative evner og kan sætte fokus på at et godt faglig miljø skaber god trivsel
kan nedbringe og fastholde sygefraværet på et lavt niveau
Du har gode samarbejdsevner og flair for relationer
Vi arbejder ud fra den enkelte beboers støtte behov og præferencer. Det er deres hjem vi arbejder i, og vi har fokus på medbestemmelse og arbejder med en anerkendende tilgang, så det medfører udvikling, trivsel og livsglæde for vores beboere. En vigtig del af dette er dialog og inddragelse af samarbejdspartner, og at du;
plejer kontakten og relationen til samarbejdspartnere (myndighed, pårørende, interesseorganisationer, faglige organisationer ect.)
medvirker til at skabe sammenhængskraft mellem enhederne i bofællesskaberne
er strategisk sparringspartner for afdelingsleder
medvirker til et konstruktivt samarbejde på tværs af enhederne i Handicap og Psykiatri
Du får faglig sparring og administrativ assistance.
Organisatorisk er BOF Syd ét af tilbuddene i Handicapafdelingen, som er hjemmehørende i Center for Handicap og Psykiatri. Handicapafdelingen består desuden af Bofællesskaberne Nord, Øst og Vest, Koktvedparken, Koktvedstien samt Dagtilbuddene. Du refererer direkte til Handicapafdelingens afdelingsleder og indgår i et ledelsesteam, hvor gode kolleger står klar med faglig sparring. BOF Nord, Syd, Øst og Vest har et særligt tæt samarbejde, og som leder af det mindste bofællesskab vil du skulle varetage koordinerende funktioner i dette samarbejde.
Center for Handicap og Psykiatri har pårørendevejleder, pædagogisk- og sundhedsfaglig konsulenter som du naturligt samarbejder med. Center for Handicap og Psykiatri har også et administrativt team, hvor du henter assistance til de administrative opgaver som eksempelvis økonomi og vagtplanlægning.
Yderligere oplysninger
Inden eventuel ansættelse indhentes straffeattest og relevant reference.
Stillingen ønskes besat snarest muligt eller senest 1. marts 2023.
Løn og ansættelse efter gældende overenskomst. Løn forhandles med forhandlingsberettigede faglige organisation.
Vi afholder samtaler den 17. januar 2023 og anden samtalerunde den 27. januar 2023. Går du videre til anden samtalerunde skal du udfylde en Garuda KompetenceProfil.
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Dorte Svendsen, Handicapafdelingen på telefon 24 96 20 60 eller centerchef Ulla Verner telefon 21 22 30 57
Søg jobbet her.
Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Ambitiøs og dedikeret leder til botilbud i Sæby' til en bekendt