Ny klinikejer hos ORIS Tandlægerne i Sæby

Ny klinikejer hos ORIS Tandlægerne i Sæby

10. maj 2026 - kl. 3:32 - af

Den 1. juni 2026 får ORIS Tandlægerne i Sæby ny klinikejer, når tandlæge Ralf Günther officielt overtager roret. Med sig bringer han både international erfaring, specialistviden og en stærk passion for at skabe trygge patientoplevelser.

Ralf Günther er oprindeligt fra Tyskland, hvor han er født og opvokset nær Stuttgart. Han er uddannet tandlæge fra Eberhard-Karls-Universitetet i Tübingen, hvor han allerede under studiet opnåede sin ph.d.-grad. Efterfølgende etablerede han egen praksis og specialiserede sig inden for endodontologi – rodbehandlinger – et område, han i dag er anerkendt specialist i. Han har desuden opnået titlen som Certified Member of European Society of Endodontology.

Efter mange år som selvstændig tandlæge valgte Ralf og hans familie i 2020 at flytte til Danmark for at begynde et nyt kapitel. Familien fandt sig hurtigt til rette i området omkring Frederikshavn, hvor naturen og nærheden til havet har skabt nye rammer for både hverdags- og fritidsliv.

Siden februar 2026 har Ralf været en del af ORIS Tandlægerne i Sæby, hvor han allerede har sat et positivt præg på klinikken. Med sin faglige ekspertise og rolige tilgang har han været med til at styrke kvaliteten yderligere – til glæde for både patienter og kolleger.

”Jeg ser frem til at videreudvikle klinikken sammen med det dygtige team og skabe et sted, hvor alle patienter føler sig trygge og godt behandlet,” udtaler Ralf Günther.

Overtagelsen sker i en tid, hvor mange tandlægeklinikker nord for Limfjorden må dreje nøglen om, uden at nye kommer til. Det er en udvikling, der udfordrer sundhedstilbuddene i yderområderne. Hvis den gode tandsundhed skal fastholdes, er der behov for stærke, lokale klinikker – og netop den opgave tager ORIS Tandlægerne i Sæby alvorligt.

Samtidig ændrer behovet for tandpleje sig. Befolkningen bliver ældre, og flere bevarer deres egne tænder langt op i livet. Det øger behovet for behandlinger og stiller større krav til specialiseret viden og erfaring.

Hos ORIS Tandlægerne i Sæby er ambitionen klar. Ledelsen og personalet deler en beundringsværdig motivation og en brændende ambition om, at Sæbys borgere fortsat skal have adgang til en lokal tandlæge i byen – nu og i fremtiden.

Med Ralf Günther som klinikejer går klinikken derfor en spændende tid i møde med fokus på høj faglighed, udvikling og nærvær – til gavn for både nuværende og kommende patienter.

 

Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.

Kommentarer
Anbefal via e-mail

Skriv en kommentar

Alle felter skal udfyldes, men din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort.

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Ny klinikejer hos ORIS Tandlægerne i Sæby' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2010-2025 SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

Cookie-indstillinger