
327.000 kr. i julegave til Danske Hospitalsklovne
28. december 2017 - kl. 13:34 - af Henrik Christensen (web-redaktør)
Julen blev i år lidt sødere for de Danske Hospitalsklovne. Med en donation på over 327.000 kr. har Lidls kunder nemlig været med til at støtte hospitalsklovnene rundt omkring på landets hospitaler. Donationerne er strømmet ind i december gennem salget af juleknas og søde sager, pantdonationer og julekuponer.
”Julen er en helt speciel tid for børnene, og det er derfor fantastisk, at vi for tredje år i træk modtager en så flot julegave fra Lidl og deres kunder. Hospitalsklovnene spreder glæde og julestemning på hospitalerne og med donationer som denne fra Lidl, kan vi fortsætte med at glæde og opmuntre børnene,” siger Danske Hospitalsklovnes direktør Kenneth Øhrberg.
Hos Lidl er glæden tilsvarende stor:
”Samarbejdet med Danske Hospitalsklovne betyder meget for os, og vi er meget stolte af den store tilslutning, vi har set fra vores kunder. Beløbet på hele 327.000 kr. vidner om en stærk interesse for at støtte den gode sags tjeneste. Det er rigtigt dejligt, at vi endnu en gang kan bidrage til gode oplevelser for børnene på de danske hospitaler.” fortæller kommunikationschef i Lidl, Morten Vestberg.
Den søde juletid
Lidls kunder kan året rundt vælge at donere deres pant til Danske Hospitalsklovne, og som ekstra tiltag har Lidl i år valgt, at donere 50 øre for hvert af deres Favorinaprodukter solgt i perioden 1-23 december. Favorinaserien består af over 60 produkter, som blandt andet er konfekt, juleknas og kager.
”Vi er vist mange der har en sød tand, og som gerne vil forkæle os selv og vores nærmeste lidt ekstra i julen. Favorinaprodukterne var derfor et naturligt valg,” siger Morten Vestberg og tilføjer: ”Når man går all-in på de søde sager henover julen, så er det rart at vide, at man samtidig støtter et godt formål,” siger han med et smil.
Der er i disse år øget fokus på at give tilbage til samfundet, og støtten til hospitalsklovnene er et blandt mange tiltag, Lidl har sat i søen i forbindelse med deres CSR strategi.
”Årets julegave fra Lidl er særligt velkommen, fordi den hjælper os til at have endnu flere hospitalsklovne ude hos børnene på hospitalerne. Interessen for at blive hospitalsklovn og gøre en forskel, er steget markant, og disse donationer gør det muligt for os, at sende flere klovne ud til indlagte børn, som ellers kan have en hård tid henover julen. Det er vi meget taknemmelige for,” siger Kenneth Øhrberg.
Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af '327.000 kr. i julegave til Danske Hospitalsklovne' til en bekendt