GF Forsikring vil skilte med særpræg

GF Forsikring vil skilte med særpræg

31. august 2013 - kl. 10:08 - af

I en tid hvor mange ikke kan se forskel på forsikringsselskaberne, får GF ny farve og nyt logo for at få endnu flere danskeres øjne op for fordelene ved at være forsikret i et kundeejet selskab.

– Det er ingen hemmelighed, at GF gerne vil vækste, og vi vil også gerne være bedre til at fortælle danskerne, at vi er et kundeejet selskab, der ikke skal skabe overskud til aktionærer. Derfor kommer vi nu på banen med nyt design og logo i ny farve, siger Birthe Jensen, forretningsfører hos GF Forsikring i Frederikshavn og Hjørring.

– Vi er kundeejede og skal tænke på omkostningerne. Derfor sker farveskiftet ikke hen over natten. Vi har i stedet valgt at bruge det næste halve års tid på at skifte til det grønne logo, og det betyder, at kunderne fortsat vil kunne opleve at få fx brochurer med det gamle blå logo på, fortsætter Birthe Jensen.

GF har i mange år været mest kendt for bilforsikring med overskuddeling, og selskabet blev tilbage i 1967 startet i protest mod dyre bilforsikringer og aktionærer, der skummede fløden. Holdningen var klar: Prisen bør afspejle de faktiske omkostninger, og forsikringer skal ikke koste en krone mere, end de behøver.

Holder fast i rødderne
– Vi har holdt fast i rødderne, GF skal fortsat ikke tjene penge til aktionærer, så vi kan i stedet koncentrere os 100 procent om at give kunderne forsikring for alle pengene, siger Birthe Jensen.

At GF leverer forsikring for alle pengene bekræfter flere uvildige test og prisundersøgelser. Senest har Forbrugerrådets blad Tænk Penge testet og anbefalet GF’s husforsikring. Og Søndagsavisen har to år i træk kåret GF Forsikring som det billigste selskab for en typisk familie.

– Vi er utrolig stolte over, at vores produkter og priser er blevet testet og fundet anbefalelsesværdige. Samtidig har både eksterne og interne kundeundersøgelser vist, at GF har nogle meget tilfredse kunder. Derfor mener vi også, at det er helt på sin plads at kalde GF for ”Det gode selskab”, fortæller Birthe Jensen og uddyber:

– ”Det gode selskab” er GF’s nye slogan, som følger med det nye grønne logo.

Nyt slogan forpligter
– Det nye slogan forpligter. Derfor har GF oprustet på en række områder. Blandet andet er kundecentret blevet udvidet, og der er ansat assurandører over hele landet, som tilbyder hjemmebesøg. Vi arbejder også målrettet med at yde korrekt og hurtig skadebehandling, og vi har hele tiden fokus på at sikre vores tilgængelighed på telefon, på kontoret og på nettet.

– Og så skal vi jo ikke glemme vores opbygning med lokale kontorer over hele landet. Mens andre forsikringsselskaber centraliseres, så tror vi fortsat på værdien af at være lokale, siger Birthe Jensen og slutter: – GF er ikke som andre forsikringsselskaber, det har vi hele tiden vidst, nu skal vi bare være bedre til at skilte med det også.

Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.

Kommentarer Kommentarer
Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Skriv en kommentar

Alle felter skal udfyldes, men din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort.

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'GF Forsikring vil skilte med særpræg ' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2010-2020 SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SaebyAvis.dk - lokale nyheder fra Sæby. Vi benytter også tredjeparts statistik-software som anvender cookies, så vi løbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at læse avisen uden at der lagres cookies på din computer, så ved at fortsætte accepterer du automatisk.

ACCEPTER